Крамниця можливостей

Добрий день, шановні колеги! 
30 жовтня 2018 року в ДНЗ «Маріупольський центр професійно-технічної освіти» в рамках атестації був проведений  відкритий регіональний урок, який мав назву «Крамниця можливостей» на тему «Об’єми геометричних тіл». На урок були запрошені колеги Маріупольського регіонального об’єднання математиків і за допомогою Skype зв’язку до уроку приєдналась Пустовгарова Ольга Володимирівна, методист кабінету загальноосвітньої підготовки НМЦ ПТО у Донецькій області.

«Сучасний урок – це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня» В. Сухомлинський 

Урок я проводила з учнями третього курсу з професії «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування». 

Мета уроку:
· Повторити теоретичний матеріал; узагальнити, систематизувати та поглибити знання учнів із теми; застосувати математичні знання під час розв’язування прикладних задач; формувати просторову уяву;
·  розвивати в учнів пізнавальний інтерес, уміння використовувати набуті знання, навички й уміння в нових ситуаціях; прищепити інтерес до вивчення математики; розвивати абстрактне та логічне мислення;
·  виховувати у учнів повагу та зацікавленість до вивчення математики, старанність у навчанні;  сприяти розширенню кругозору учнів.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань і вмінь.

На уроці використовувались такі міжпредметні зв’язки: фізика, читання креслень, історія, географія, інформатика.

Урок розпочався з  вправи «Суфійська притча «Крамниця можливостей». Мета цього етапу – сфокусувати увагу учнів, налаштувати на ефективну та плідну роботу, викликати власну зацікавленість та інтерес до навчання. 

Урок пройшов у нестандартній та незвичайній формі. Під час уроку учні перенеслись  до торговельно-розважального центру. Учні та присутні викладачі здійснили подорож до будинку іграшок, кінотеатру, відвідали математичне кафе «Королівський смак» і магазин солодощів, туристичну агенцію «Мандрівник» та наприкінці уроку побували біля Єгипетських пірамід. 

На початку уроку учні вирушили в подорож у світлий і найяскравіший період людського життя – дитинство і завітали до будинку іграшок.

В будинку іграшок пограли в гру «Знайди пару», склали математичний пазл і придбали інтерактивний калейдоскоп. 

Вправи «Знайди пару»  і  «Математичний пазл» учні виконували в онлайн – сервісі Learningapps. Під час виконання вправи «Знайди пару» необхідно було утворити пари, поєднати геометричне тіло та його назву. Вправу можна переглянути за посиланням: https://learningapps.org/display?v=pxq6auzh317.

Під час виконання вправи «Пазл» необхідно було визначити формули площі поверхні та обємів тіл обертання. Ознайомитись з вправою можна за посиланням: https://learningapps.org/display?v=p5cm6yxet18

Інтерактивна гра «Математичний калейдоскоп» виконувалась в програмі MS Power Point.

За даними малюнками необхідно було назвати геометричне тіло та назви виділених елементів.   


Ситуація 1. Математичне кафе «Королівський смак»
На етапі узагальнення та систематизації знань учні вирішували задачі в різних ситуаціях. Наприклад, в математичному кафе учням потрібно було визначити, в який фужер можна налити найбільше коктейлю? 

Поки учні розв’язували задачі біля дошки, інші учні розв’язували задачі самостійно у зошитах і підіймали картки для швидкої перевірки відповідного кольору.

Ситуація 2. Туристична агенція "Мандрівник"
На етапі узагальнення та систематизації знань учні відвідали туристичну агенцію «Мандрівник», звідки відправились в подорож до Єгипту. 

Під час уроку учні знайшли об’єм піраміди Хеопса.

Багато нового та цікавого дізнались учні про чудовий витвір будівельників давніх часів, про одну з найбільших загадок історії — піраміду Хеопса.

Ситуація 3. Магазин солодощів
В магазині солодощів визначили об’єм наповнювача для вафельного ріжка конічної форми.

Ситуація 4. Львівська кавярня 
На своєму шляху завітали до львівської кав’ярні та визначили скільки літрів кавового мусу треба приготувати, щоб його вистачило розлити в 16 фужерів конічної форми?

Ситуація 5. Як знайти обєм звичайного лимона?
Винайшли математичний метод обчислення об’єму лимона.

Ситуація 6. Кінотеатр
В кінотеатрі переглянули кінострічку про відому українку Марину В’язовську, яка вирішила математичну задачу, якій понад 400 років, щодо оптимального розміщення куль у багатовимірному просторі, за що їй присудили міжнародну нагороду - премію Саломе, своєрідний Нобель для математиків. 

Разом з викладачем за допомогою апельсин розглянули задачу оптимального пакування кіл у двовимірному та тривимірному просторах та обговорили значимість  практичного застосування відкриття Марини В’язовської. 

Ситуація 7. Історична задача
Архімед вважав, що об’єм кулі у 1,5 рази менший за об’єм описаного навколо неї циліндрів, і що так само відносяться площі поверхонь цих тіл. Довести задачу Архімеда спробували і учні. 

Наприкінці уроку розв’язали задачу-жарт, відповіли на питання інтерактивного кросворду «Тіла обертання», підвели підсумки уроку та записали домашнє завдання, отримали оцінки за урок. Мета уроку та очікуваний результат – вміння використовувати формули при розв’язуванні задач – були досягнуті.  


Комментариев нет:

Отправить комментарий